Macam sedih pula bila ada orang cakap: Makan tongkeng atau punggung ayam membuatkan kita bercakap banyak susah nak berhenti cakap. Yang mana mulut murai atau cakap banyak tu, mesti banyak makan tongkeng ayam kan? alamak, biar betul? Malunya!

Sama ada mitos ataupun fakta, kata orang dulu-dulu bagaimana keluarkan sesuatu dari tongkeng ayam tu, macam tulah keluarnya perkataan dan percakapan dari mulut kita. Astagfirullahalazdim. Admin gurau aje k! Peminat tongkeng ayam tu jangan marah eh~

Sebenarnya, sedap juga tongkeng ayam ni, rasa dia lemak-lemak weyh. Macam kita makan lemak. Tapi jangan lupa, badan pun nanti berlemak juga lah! Pepandailah kita kena diet kan. Oh ya, tentang fakta atau mitos tadi, sehingga sekarang ia diguna pakai dan masih belum luput ditelan zaman.

 

Sama ada betul atau tidak, kita kena hormat kegemaran makanan mereka yang minat tongkeng ni, Kadang-kadang makan sampai tak ingat dunia, dia boleh ratah macam tu sahaja banyak-banyak. Adududu. Yang tak makan tongkeng tu, jangan percaya sangat mitos ni, percayalah ada kebaikan atau khasiat juga sebenarnya tongkeng tu!